11.04.24

Shit vad dagarna springer på.. Vicce har äntligen blivit bättre i magen nu efter en väldans massa turer, två veckor i rad var han magsjuk *suck* stackars liten men nu är det nya tag som gäller för nu verkar det som att han är frisk...

Förra veckan var jag på praktik (vi har varannan vecka på skolan) jag hade ont i magen innan måndagen då jag visste att jag skulle få lov och köra hela veckan *skrattar* och köra 24meter är ju inget jag gjort förut (bara 18 och 20 och det skiljer faktiskt haha) men det har faktiskt gått riktigt bra tycker jag, jag har inte kört sönder något, jag har backat till på ställen så jag är faktiskt nöjd *ler*...

Nu blir det en vecka på skolan fullt ös med backning, inte såå långt kvar tills uppkörningen för släp men om jag klarar den så är allt klart sen, det ska blir skönt... Sen veckan efter blir det praktik igen...

Något som är tråkigt då (man måste ju alltid ha med något tråkigt när man bloggar så sällan) Bilbo har blivit sämre, han har varit väldigt stel ett par dagar, i fredags sprang han efter en boll och snubblade på sig själv (smidigheten själv) slog en volt, pep till och började gnälla.. Resultat han vart tok halt, fick bli en rimadyl och då vart det bättre men rimadyl är ingen långsiktig lösning tyvärr..

Så på tisdag eftermiddag ska jag åka in till Cecilia (vetten) med honom, spruta med catrophen och diskutera fram ett bra light foder se fall han blir bättre om vi får ner honom några kilo.. Den busen äter ju upp Minnas mat oxå *hmm* "Bilbo the rottweiler - Världens hungrigaste hund"

Jag hoppas innerligt att vi ska få ner honom i vikt och att det ska hjälpa, vill inte behöva ta bort honom redan, han är ju en sån fruktansvärt bra hund så jag hoppas att få ett par år till med min/våran vän..

Men för att det inte ska finnas dom som skriker rakt ut nu då, så INTE till priset av att han inte ska kunna leva ett så normalt liv man kan me hans problem!!!! När han inte längre kan leva ett normalt liv så kommer han att få somna in!! Men jag kommer att kämpa för han ska inte behöva dö flera år förtidigt heller.

Igår var A-L, Hugo och lilla Smilla hit =) mkt skoj då det har en förmåga och bli alldeles för sällan *skrattar* vi måste skärpa oss...

Idag blir det en tur ner till smebacken och Agneta (hör och häpna) *skrattar* är ju dit ungefär en dag i veckan, Victor och Felicia bara bråkar, vi vuxna suckar och skrattar, Jaaa vi har det trevligt...

Nu så ha en bra dag alla nu ska jag göra mig iordning så iaf jag är klar när liten vaknar =)

Later =)


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Du igen?

E-postadress: (visas ej)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback