Snabb och drastisk vändning

Nu händer det saker och fort går det...

I förrgår vart det klart den 10maj har jag min första intro dag på SSAB, fick sommar jobb där så igår var det bara och sätte sig med telefonen och ringa dagmamman, komunen och vuxen utb...

Vicce fick plats från 3:dje maj och det var ju plötslig rätt kort om tid, räcker inte med en veckas inskolning så nu  börjar han den 26april ist...

Jag fick lite ont i magen över att han skulle vara där 20 timmar i veckan tis-fre kändes lite halv jobbigt när man har haft honom hemma hela tiden men men när det hade lagt sig lite kändes det bra... Han kommer att få kompisar och jag skulle få en massa tid och göra sånt man inte kan när han är med så det kändes ganska skönt..

Nu helt plötsligt kommer han att vara där typ varje dag och jag och Mika kommer att gå om varandra, vi kommer inte ens att mötas i dörren för när han jobbar fm gör jag em så han slutar  två och jag börjar två *skrattar* vi kommer få var 5:te helg lediga tillsammans och några dagar per frivecka men det ska nog gå det oxå...

Chansen och komma in i verkligeheten är ju störst via ett sommar jobb...

Ringde och lyfte ur min ansökan till CE-kort känns som det kan vänta till hösten (fall dom drar igång en utb då) fick tyvärr inte prata med hon som hjälp mig med min ansökan så jag ska ringa dit imorgon igen och prata med henne oxå, vill inte att hon ska känna sig knäppt på näsan av mig hon har ju ställt upp så mkt...

Men iaf så tar ju livet en drastisk vändning nu, från att bara vara hemma och vara mamma till att jobba heltid och knappt ses alls men det kommer nog att bli bra det oxå =) jag har ju iaf fått ett jobb om så bara över sommaren, skönt att göra något annat =)

Imorgon ska jag och fru ut och rida igen =) trevligt med lite fru tid *ler* och telefonen ska jag behålla i fickan *suck* måste ju skicka in den igen då kameran gav upp men det är ju 3:dje gången jag skickar in den och blir det något mer fel så får dom ta tillbaka den och då vill jag inte ha någon ny, den har bara krånglat... Börjar starkt fundera på nokia igen...

Nu ska jag gå och lägga mej och har jag stavat kasst så får ni ta det har ett alsor sprits omslag på tummen då jag fick en STOR sticka häromdagen och antingen är det en bit kvar el så har det blivit infekterat...

Later..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Du igen?

E-postadress: (visas ej)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback