Klantigt värre...

Imorse kom min kära fru hit och vi hade lite mys frulle =) najs, blir väldigt sällan nu när vi båda har familjer mm det tar ju den mesta tiden *skrattar* nej då men hon e ju matte ledig nu =)

Efter frukosten stack vi ut till stallet (där fru rider) och skulle ta en lugn och inte så lång skritt tur barbacka på isläningarna Tjalle och Berra... Solen lyste för fullt och värmde gätte skönt så våran "lilla" tur var närmare två timmar med några trav inslag, heeeeelt underbar =) och det är så roligt att kunna hoppa upp på en helt okänd häst barbacka igen och rida iväg...

Men iaf under våran tur skulle vi ta lite kort *haha* alltid roligt med kort iaf frugan började med sin mobil och våran samtal gick ungefär så här...

F - Man är ju lite orolig och tappa mobilen när man rider, är ju ganska rädd om den...
M - Ja men varför har du inte ett sånt här snöre på den då? Det har jag och det är super bra, jag sätter alltid snöret kring handleden innan jag tar upp den för då vet jag att jag inte tappar den...
F - Ahhh vad smart, det var inte en sån dum idè *hehe* två st på en månad inte illa...
M - Nee men eller hur *asg* jag har mina ljusa stunder...

Vi rider vidare och babblar (så som bara frugor kan) så rider vi förbi en skylt där det står Countrylooks kenneloch blir ju nyfikna kommer på att vi ska googla det när vi kommer hem (slutar med att jag googlar det direkt på mobilen, då var ju genast remmen riktigt praktisk) medan vi googlar får jag en ljus idè... Jag ska MMS blogga medans vi rider och skicka med kort *katching* bara det att jag hade inge kort på mig och Berra i min mobil (dom hade frugan tagit med sin) så jag ger frugan mobilen och hon tar lite kort...

När hon ska lämna över den igen vet jag faktisk inte vad som hände, jag tror min mobil fick ett eget liv och den kastar sej själv ur våra händer och landar i värsta lervattenpölsgeggan precis framför Tjalles hovar (har han tagit ett litet kliv fram så har mobilen varit mos) jag kastar mig av Berra i panik och plockar upp telefonen (svär lite lätt) och torkar av den men det såg ut som den hade klarat sig...

Står där på backen och inser att jag har ju för fan ingen sadel på hästen *skiiit* hur fan tar man sig upp..??? För 10-15år sen hade man ju bara svingat sig upp och på betydligt större hästar oxå men nu hallåååå graciös som en ångvält börjar jag kolla efter något och kliva på men icke... Jaja jag puttar väl ner honom i diket då så är det ju bara och lägga benet över och glida på men icke det heller.... FAN FAN FAN ...

Var ju bara och bita i det sura äpplet och försöka hoppa upp utan hjälp då *asg* jag (vi) skrattade oss fördärvade så det var fruktansvärt svårt men med gracen som  en manglad ballerina (efter säkert 10 försök, han vägrade stå stilla) tog jag mej till slut upp asgarvandes och vi fortsatte våran tur och diskution om huuur underbart bra det satans snöret är *haha*...

Så kort och gott nu fungerar inte min kamera igen *hmm* hoppas att dom lagar den och inte märker att det är en tappvattengrus skada haha


Frugan och Tjalle

Jag och Berra

Hänt massa mer under dagen oxå men nu måste jag försöka få Vicce och sova, han ligger och sjunger...

Later

 


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Du igen?

E-postadress: (visas ej)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback