Dessa rubriker

Hopplöst att komma på något...

Sist jag skrev var ju i Torsdags då vi åkte till Korsån och bilen gick sönder *suckar*....
 
Pratet hemma på onsdag kväll...

Malin - Jag funderar på att köpa ett telia kort imorgon så jag har en telefon med mej när vi åker till emma imorgon.
Mika - Är inte det bra onödigt..? Du kommer säkert inte behöva använda det mer än en gång.
Malin - Jo men ändå, tänk om det händer något då om bilen går sönder då kan jag ju inte ringa. Det är ändå 2mil grusväg genom skogen utan mottagning och jag har ingen mottagning i Korsån heller.
Mika - Men hur ofta händer det något då..? Bilen kommer inte att gå sönder..! Hur stor är chansen.
Malin - Nej kanske inte men ändå, känns inge bra.
Mika -  Äh det händer inget.

När jag har ca en halv km kvar till Fjäkel fick jag lov och stanna i en korsning för det kom en tradare, när den har åkt förbi lägger jag i ettan och ska köra iväg, då hoppar bilen fram och dör "va fan la jag i trean" tänkte jag *klant* startar bilen lägger i ettan igen och ska åka iväg, bilen hoppar och dör..!!!!! Det är inte sant, bilen har gått sönder...

jag sitter kvar i bilen ett tag och prövar starta och starta det låter bara njunnjunnjunnjun, efter ett tag hopppar bilen igång igen YES tänker jag men den reagerar inte på gasen, händer inget och den bara blöddrar, jaha bara packa ur alla saker och gå, satans tur jag hade barnvagnen med mej...

Kommer upp till Fjäkel och dom - Gå du..??? Vart är bilen..?!?! Jag - Den är trasig... Hahaha jag tor jag dör...

Ringer senare till Mika för att berätta så han kan komma och hämta oss och bil..

Malin - Hej.. Bilen har gått sönder
Mika - Ring bärgaren...
Malin - Är du kass på riktigt det är ju skit dyrt...
Mika - Ta en taxi...
Malin - Men fattar du trögt bilen har gått sönder, jag skämtar inte..!!!
Mika - Vad ska jag göra åt det..?
Malin - Ja va fan, du får väl fixa något, kom och hämta oss...

efter mkt om och men ringde han till Pasi och dom hämtade farmor och farfars bil och kom å hämtade oss eller ja, Mika och pasi kom i två bilar så bogserade dom med farmors bil och jag och Vicce fick ta Pasi´s bil hem....

Såå nu står den ute på gården vill inte starta och är trasigt *suck* men Mika tror det är bränslepumpen dom brukar gå runt 16.000mil och våran har hållt i 30.000...

Jaja  nu måste jag göra ett ryck och städa.. Älskling fyller 40 imorgon så det kommer väl lite folk och ikväll blir det väl lite fest *hehe* så jag har ju lite och göra =)

Later
 


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Du igen?

E-postadress: (visas ej)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback