Som vanligt

Är jag dålig på att uppdatera här men men :)

Tisdagen då, då kom Fjäkel och Bella hit :) mycket trevligt va hade ju inte setts på två veckor tror jag vi hade en hel del skit snack och ta igen hehe... Jag, Victor och Minna gick och mötte dom på väg från BVC, Minna var asdryg så hon fick gå i koppel större delen av vägen (inte uppskattat).. När vi kom hem så kastade vi in kycklingen i ugnen satte oss och drack kaffe å åt pepparkakor :)... Bella hade fullt upp med att inspektera huset *ler* Tog fram leksaker åt henne och hon lekte i typ hela huset *skrattar* var järnvägsräls överallt.. Hon han även med att stoppa både min och Fjäkels mobil i en kaffekopp, tur att det inte var mer än någon droppe kaffe i den, Det var väl inte allt för upskattat men man får skylla sej själv när man har saker liggandes så dom når hehe... 

Efter att jag hade gått med dom till bussen tänkte jag att jag skulle hinna städa ihop lite innan Mika kom hem, den såg ut som ett bombnedslag *skrattar* det var äppel spår från vardagsrummet genom hallen och in i köket (bella fick ett äpple) leksaker överallt plus att köket var ett kaos (inte lätt och laga mat när man har två barn) men det hann jag inte, han kom hem tidigare... Han tittade in i köket och sen vardagsrummet och såg lite frågande ut *hehe* Bella sa jag och log lite fint, varpå han svarar -jaha, är du säker på att det inte varit ett helt dagis här..? *HAHA* skit kul :)
       
Bella leker :)                  Fjälek och Victor myser :)

Onsdagen Mötte jag Fjäkel och Bella på kupolen vid 10, vi skulle hitta en ny overall till Victor, han har äntligen vuxit ur den i stlk 50 *ler*, det var ett jobbigt uppdrag fattar inte att dom har så lite overaller till små barn *suck* jag vill ha en som man kan vika vid händer och fötter så det bli som vantar typ men men dom flesta hade fast sydda fötter el tossor som satt fast med knappar *suck* iaf så hittade vi en overall på lindex så den fick det bli, en mkt fin brun, gätte luddig och skön :) kommer väl ut en bild på den så småning  om... Efter overall jakten var det en kaffe på waynes för att Bella skulle få sitt mellis det var grymt skönt att få sitta ner en stud :) sen sprang som vanligt klockan iväg och det var typ dax att röra sej hemåt igen...

Kvällen var mindre rolig, Victor var super kinkig och bara gnällde och gnöla, kunde inte lägga ner han för då vart det rena rama skriket *suck* inte roligt alls när Mika jobbar eftermiddag och man inte har någon avlösning alls, så det slutade med att både jag och Victor satt och grinade i kapp, fick dock ett mezz av Karro som gjorde mej mycket glad och gav mej lite hopp om att jag faktiskt kanske fixar detta, känns så hopplöst ibland, hur ska jag kunna vara en bra mamma till vårat barn..? När jag känner att jag bara inte orkar mer och skulle typ ge vad som helst bara han var tyst, lugn och snäll...! Iaf så när Mika kom hem fick han ta honom, jag var dyng trött och somnade på soffan senare vaknar jag av att V skriker rent hysteriskt *suck* inte roligt alls, slutade med att jag fick ta honom för att han skulle bli tyst, frustrationen hos både mej och Mika var stor men men så är det att ha små barn, inte roligt jämt men det bra överväger det dåliga med hästlängder...

Torsdagen Hände det inte mycket alls på, tänkte att jag och V skulle åka och hälsa på Fjäkel och sen Nena, behöver jag säga att vi inte tog oss någonstans alls *suck* är lite jobbigt än så länge att ta med sej barn och hund och alla dess tillbehör för att åka iväg när man är själv... Men det kommer väl och bli bättre med tiden... På kvällen beslöt jag mej för att gå och möta mika vid jobbet när han slutade, så man får komma ut lite så tycker V att det är mysigt och vara ute och åka vagn oxå... Jag låste kattluckan för annars får man Puff med sej ev Myran och Siggeoxå och det vill jag inte ha när jag ska vara ute och gå efter faluvägen, sist Puff smet med höll han på att bli överkörd av en bil och en annan gån höll bussen på att ta Myran, inte så roligt, man är tvungen att låsa luckan från båda håll annar lyckas Puffen pilla upp den iaf *skrattar* han är uppfinningsrik den lilla herren...

När vi gick fick Puff ångesten från helvetet och jag hörde ut hur han slet i luckan, jaja tänkte jag stackare katt men bättre det än att han ska med... Så vi gick, på vägen tillbaka berättade jag för Mika vilken gävla ångest Puff haft och skrattade, han är ju helt otrolig fattar inte att en katt så prompt ska med på prommis... När vi närmade oss hemma så kommer Puff och springer om oss... Jag - Var det där Puff?!?! M - Jaa.. Jag - Men jag låste ju luckan från båda håll... M - Men då är den ju omöjligt att han kan ha tagit sej ut, vi har väl inte öppet någon annan stans..?? Jag - Öhh nee inte som jag vet...
Låser upp dörren och går in och gissa vad som möter en...!!! Katten har slitit sönder hela luckan, hur stark är en katt egentligen..?!?! Så det var bara för Mika och ställa sej å laga, drog ju skapligt kallt vill jag lova...




Puffs mästerverk

Nu har jag nog inte så mycket mer och skriva om *skrattar* vart ett lååångt inlägg idag men blir väl så när man aldrig sätter sej här... Nu kaffe och en cigg.....

Later =)




Kommentarer
Ω Emma

Fina bilder ;) En kinesunge och ett fetto! Hahahahahahaha!!!

Kram

2008-12-13 @ 14:11:08
URL: http://vackranovember.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Du igen?

E-postadress: (visas ej)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback